Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Visa dina rätta färger med Eneby BK:s merchkollektion!
22 apr
Jimmy inför premiären: "Svårt att blunda för tolv mål"
20 apr
Inför seriestart: möt damlagets Melina Öhrström
18 apr
Vi snyggar till på vår arena tillsammans!
13 apr
Kutshi inför premiären: “Det är en tydlig väg vi valt att gå”
10 apr
I gästboken
Hej Eneby BK P2014!
Jag skulle vilja...
Ola Blomkvist - 28 feb 2024
I forumet
Inga inlägg
Seriestart 2025
28 apr, 21:44 0 kommentarer
Nu är äntligen säsongen igång på riktigt och här kommer lite info inför seriestarten.
Match- & domarvärd
Föreningens policy är att varje match ska ha två matchvärdar, vi kommer att utse två föräldrar till varje hemmamatch. Har man inte möjlighet att komma och se laget spela får man själv se till att hitta en ersättare bland föräldrar till de barn som är anmälda till matchen. Meddela sedan någon av de ledare som är anmälda till matchen om vem som ersätter. Inför matchen får man en väst som ska bäras under matchen.
Föreningens uppdragsbeskrivning
Uppdraget är att hälsa domaren välkommen innan matchen börjar och stötta matchen igenom.
I paus kan man fråga hur det går och fortsätta stötta. Efter match stämmer man av läget och tackar för insatsen med en klapp på axeln. Svårare än så behöver det inte vara. Värden skall också observera läget runtomkring och skulle något inträffa tex att publik eller ledare beter sig illa mot domaren eller varandra så kan du som värd rapportera till föreningen som sedan hjälper till och tar över. Du skall förstås inte vara polis men du har med västen på dig mandat från föreningen att säga till den som uppför sig dåligt att lugna ner sig osv. Oftast räcker det med att man ser en domar/matchvärd för att publik och andra skall bli påminda om att vi vill ha en trevlig stämning.
Kallelser
Som vi har gått ut med tidigare kommer vi att kalla max 13 spelare till varje match, för att vara aktuell för match krävs minst 50% träningsnärvaro under de senaste tre veckorna innan match samt ett påskrivet och inlämnat spelarkontrakt. Kallelser skickas ut senast en vecka innan match.
Vi vill även påminna om att svara på kallelser till träning. Detta för att underlätta för oss ledare att planera träningarna så att era barn får spela så mycket fotboll som möjligt. Har man inte anmält sig till träning eller fått förhinder och anmälningstiden har gått ut hör man av sig till någon av de ledare som är anmälda till träningen, det gäller även om man blir sen. Vi samlas alltid minst 15 minuter innan för att kunna använda vår träningstid på fotbollsplanen så effektivt det går.
Matcher
Vi samlas alltid en timme innan varje match, här kommer oanmäld sen ankomst tyvärr innebära att det inte blir någon speltid den matchen och vid oanmäld frånvaro får man stå över nästkommande match. Inför varje hemmamatch har vi alltid ett omklädningsrum, vill man byta om på plats får man gärna göra det då vi ser det som ett sätt att stärka sammanhållningen i laget.
Kul helg med killarna!
31 mar, 17:24 1 kommentar
Hej!
Vi ledare vill passa på att tacka för en kul helg med killarna! Det blev roliga dagar med mycket träning och skoj tillsammans. Killarna har skött sig bra och hade inga problem med själva övernattningen.
De avslutande matcherna på söndagen visade stundtals att killarna har tagit kliv framåt, särskilt som lag. Det ska bli riktigt kul att se vad den här säsongen har att bjuda på!
Tack till coach Johan som sponsrade med delar av maten, och ett extra stort tack de föräldrar som hjälpte till och gjorde lägret ännu bättre - jätteroligt att ni ville vara med!
Mvh Ledarna
Träningsläger 2025
25 mar, 20:57 2 kommentarer
Hej!
I helgen är det träningsläger för grabbarna i P2014. Här kommer därför lite som ni behöver tänka på inför helgen.
För att vi ska komma igång snabbt på lördagen är det viktigt att alla kommer i tid och att barnen är ombytta för att träna. Vi samlas vid boendet och lägger in väskorna, sedan vandrar vi upp till Maxivallen tillsammans.
Packlista
- Skor och kläder för fotbollsträning utomhus (kläder efter väder, tänk på att vi ska vara ute ganska länge)
- Matchtröja till söndagen
- Skor och kläder för Träning inomhus på gymnastikgolv
- Ombyte till kvällen
- Örngott, påslakan och underlakan.
- Tandborste och tandkräm
- Duschgrejer, handduk mm
Övrigt
- Ingen tar med eget godis, Vi ordnar med lite snax till kvällen
- Mobil är ok att ha med, men under kvällen ska vi umgås med varandra. Sköts inte det kommer vi ta bort mobilerna.
- Barnen kommer att delas in i grupper om fyra som delar rum. Vilka de sover med meddelas på plats.
- Matchstart på söndag är kl 10. Vi spelar 3x20 minuter. Match 2 startar ca 10 minuter efter att första matchen är färdigspelad.
- Barnen kommer att se varandras matcher med oss ledare.
- På söndagen behöver vi några föräldrar till som hjälper till att städa i boendet 9:00 till ca 9:45. Skicka ett SMS till mig på 073-337 12 13 om du kan hjälpa till.
Program
Lördag 29 mars
Samling vid boende ombytta och klara: kl 9:40
Träning: 10:00-13:00 (mellis mitt i)
Lunch: 13:30-14:30
Aktivitet i Bråvallahallen: 15:00-17:00
Samling för teoripass 17:45-18:30
Middag: 19:00
Filmkväll och övernattning
Söndag 30 mars
Frukost: 08:00
Träningsmatcher Maxivallen: 10:00-12:30
Har ni frågor är det bara att ni hör av er.
Försäljning toalettpapper
17 mar, 16:09 0 kommentarer
Hej,
vecka 13, 24-28 mars, är det dags att hämta toalettpappret. Vi har bara den veckan på oss att hämta.
Toalettpappret hämtas hos Pack & Plock, Sjötullsgatan 42. Se bifogad bild. Ni ringer på dörren som ligger bredvid Port 5, personal kommer och öppnar och delar ut balar & prickar av från listan. Öppettider hos Pack & Plock är Måndag- Fredag kl 07-16.
Minimun att hämta är 3 st balar. Om ni har möjlighet så får ni gärna hämta 4 st balar. Balarna kostar 420:-/bal och ni swishar till Emma innan ni hämtar ut dom. Nummer: 0730-555474.
Denna försäljning går direkt till lagkassan och har ingenting med tidigare försäljning att göra där vinsten gick till föreningen. Detta gör vi så att killarna har möjlighet att åka på cuper och kan göra aktiviteter tillsammans.
Skulle det vara några frågor eller funderingar så är det bara att ni hör av er.
Försäljning toalettpapper
6 mar, 16:37 0 kommentarer
Hej,
runt vecka 13-14 kommer vi hämta ut toalettpappret. Det är samma upplägg som förra gången men en annan plats.
Toalettpappret hämtas hos Pack & Plock, Sjötullsgatan 42. Ni ringer på dörren som ligger bredvid Port 5, personal kommer och öppnar och delar ut balar & prickar av från listan. Öppettider hos Pack & Plock är Måndag- Fredag kl 07-16.
Minimun att hämta är 3 st balar. Om ni har möjlighet så får ni gärna hämta 4 st balar. Balarna kostar 420:-/bal och ni swishar till Emma innan ni hämtar ut dom. Nummer: 0730-555474.
Denna försäljning går direkt till lagkassan och har ingenting med tidigare försäljning att göra där vinsten gick till föreningen. Detta gör vi så att killarna har möjlighet att åka på cuper och kan göra aktiviteter tillsammans.
Mer information kommer när vi vet exakt vecka som vi kan hämta balarna.
Skulle det vara några frågor eller funderingar så är det bara att ni hör av er.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Tor 1/5
09:00-16:00 |
Lilla Brukscupen
Lotorp - Bruksvallen |
Lör 3/5
13:00-15:00 |
Match mot Sonstorps IK
MAXIvallen Sillen |
Lör 3/5
13:00-15:00 |
Matchvärdar vid match mot Sonstorps IK
MAXIvallen Sillen |
Sön 4/5
13:00-15:00 |
Matchvärdar vid match mot Åby IF
MAXIvallen Sillen |
Sön 4/5
13:00-15:00 |
Match mot Åby IF P2014 Blå
MAXIvallen Sillen |
Mån 5/5
18:30-20:00 |
Träning
Sillen 7 mot 7 |
Ons 7/5
17:00-18:30 |
Träning
Sillen 7 mot 7 |
Sön 11/5
11:00-13:00 |
Match mot Åby IF P2014 Vit
Åby IP |
Sön 11/5
12:00-14:00 |
Match mot Torstorps IF
G-Sons Gummi Arena |
Mån 12/5
18:30-20:00 |
Träning
Sillen 7 mot 7 |